תהליכי פיתוח של מוצרים טכנולוגים

תהליכי פיתוח של מוצרים טכנולוגים

תהליכי פיתוח, תכנון ועיצוב מוצרים טכנולוגיים, הם תהליכים מורכבים המצריכים השקעה של זמן ומחשבה בכל סוגיה, ובמספר רבדים. מדובר בתהליך שלוקח לא מעט זמן, שכן הוא מחייב אותנו לבצע בדיקות שונות, הוא מחייב אותנו לוודא היטב כל דבר ודבר, זאת על מנת שנוכל להגיע בסופו של דבר למוצר הטוב ביותר.

כשאנחנו מחליטים לגשת לתהליך של פיתוח מוצר טכנולוגי, בין אם זה מתוך כוונה להוציא מוצר חדש לשוק ובין אם זה מתוך פנייה אלינו מצד לקוח אשר מחפש פתרון לבעיה מסוימת שהוא מתמודד איתה, ואנחנו נדרשים לספק לו אותו, הרי שיש שורה של דברים שאנחנו צריכים לדעת ולבחון, על מנת שהתהליך יתבצע בצורה נכונה.

במאמר הזה אנחנו נגע במספר נקודות שקשורות לתהליך פיתוח מוצר, באופנים שונים. לפני כן חשוב להדגיש, על פניו זה אולי נראה ששלושת הדברים, פיתוח, תכנון ועיצוב אינם קשורים אחד לשני, אך הם מתבצעים ומשתלבים ביחד. אי אפשר לייצר מוצר טכנולוגי או מרכיב טכנולוגי, מבלי שיתבצעו שלושת הדברים והם חייבים להתבצע בד בבד. אפשר להבין את זה, שכן אם אנחנו מפתחים את המוצר, זה חייב להתבצע לפי התכנון וצריך לדעת כיצד לעצב אותו על פי תהליך הפיתוח והתכנון.

נקודות שחשוב לדעת על תהליך פיתוח, עיצוב ותכנון מוצרים טכנולוגיים

כדאיות התהליך – יש מקרים בהם אין לנו לכאורה ברירה, אלא אנחנו חייבים לבצע את התהליך. למשל, אם אנחנו צריכים להתגבר על מכשול טכנולוגי מסוים ואז אנחנו חייבים לפתח מוצר שיאפשר לנו את זה. זה נכון גם במקרים שחברות שנמצאות איתנו בחוזה כזה או אחר, דורשות מאיתנו למצוא פתרון לבעיות שהן מתמודדות איתן.

אך אם מדובר על מוצר שאמור לצאת לשוק הפרטי נניח, אז רצוי שנבחן מה כדאיות התהליך. האם משתלם לנו מבחינה כלכלית להיכנס לתהליך כזה והאם למוצר יש שוק. במידה ולא, נצטרך לשקול האם בכל זאת לפתח אותו או לא.

פטנטים ומוצרים אחרים – בשביל לא למצוא את עצמנו במצב בו אנחנו מתחילים בפיתוח של מוצר, רק בשביל שנצטרך לעצור כי אנחנו לא יכולים לעבוד עם פטנטים מסוימים. חשוב לדעת אילו פטנטים רשומים קיימים בתחום, אילו מוצרים דומים קיימים בשוק. בהתאם, נוכל לראות כיצד המוצר שלנו יכול לשפר את חווית השימוש והתועלות של מוצרים אחרים וכן אילו פטנטים עלינו להציע. כמובן שאנחנו צריכים לרשום את כולם, על מנת שנוכל להשתמש בהם באופן בלעדי.

חשוב להדגיש עוד, רצוי להימנע משימוש בטכנולוגיות לא מקובלות או כאלה שלא נהוג לעשות בהן שימוש רב, שכן זה יכול להשפיע על מכירת המוצר.

מיקור חוץ – בדרך כלל נהוג לעבוד עם צוות פנימי על תהליך הפיתוח והתכנון. אך יש מקרים, למשל בעיצוב המוצר, שאנחנו יכולים לפנות לגורמים חיצוניים ולהשתמש בשירותיהם. בין אם זה יותר זול ובין אם בגלל שיש להם יותר ניסיון בנושא.

25 בספטמבר 2019 / by / in
Comments

Comments are closed here.

דילוג לתוכן