מהי צלילה חופשית? כל מה שצריך לדעת

מהי צלילה חופשית? כל מה שצריך לדעת

צלילה חופשית היא אחת הצורות העתיקות ביותר של צלילה ומשמשת אותנו כבר מאות שנים. צלילה חופשית היא בעצם טכניקה של עצירת נשימה שמאפשרת לנו לצלול מתחת למים לעומקים גדולים מאוד לפרקי זמן ממושמכים מבלי להשתמש באמצעי עזר.

בני האדם החלו לצלול חופשיות לפני שנים רבות כאשר הם נאלצו לצלול למזון או להציל פריטים שאבדו בים. עם זאת, בשנים האחרונות, צלילה חופשית התפתחה לספורט תחרותי ובילוי מהנה.

מהי צלילה חופשית?

אם אי פעם צללתם מתחת למים או עצרתם את נשימתכם, יש לכם ניסיון במידה מסוימת בצלילה חופשית. בין אם אתם רוצים ללמוד צלילה חופשית כספורט תחרותי או פשוט רוצים לאתגר את עצמכם ולדחוף את הגוף שלכם רחוק יותר מאי פעם הקורס הבסיסי שאנחנו מציעים אצלנו ב Eilat Freediversמתאים בשבילכם.

איך מתחילים עם צלילה חופשית ?

הדרך הטובה ביותר להתאמן על צלילה חופשית היא קודם כל ללמוד לנשום נכון, ברגע שנלמד איך נושמים בצורה בריאה ויעילה נוכל להתחיל להתאמן על עצירת נשימה ורק בשלב מתקדם יותר נתחיל להתנסות במים עצמם. אפשר לעבוד על תרגילי נשימה, עצירת נשימה וגמישות בבית ואין צורך בציוד מיוחד, רק הדרכה בסיסית ולכן זה נחשב לאופציה קלה למתעניינים בתחום.

המפתח לעצירת נשימה לפרק זמן ממושך הוא רוגע, ככל שנלמד להתרגל למצב של חוסר נשימה ונלמד לשלוט בתהליך, כך נוכל להשתפר בצורה טובה וקלה יותר, אחד התרגולות שאתם יכולים לעשות לבד בבית זה עבודה על הרגעת הגוף והורדת הדופק, ככל שהדופק שלנו נמוך יותר כך הגוף משתמש בפחות אנרגיה וכך גם נצרוך פחות חמצן.

תשכבו על הגב, תסגרו את העיניים ותרפו את הגוף, תנשמו פנימה והחוצה במשך 5 דקות, כך שכל שאיפה אורכת 5 שניות וכל נשיפה אורכת 5-10 שניות, תוך מספר רגעים תתחילו להרגיש את הגוף נרגע ואת הדופק שלכם מתחיל לרדת,

ככל שתתרגלו יותר, כך תגיעו מוכנים יותר לקורס צלילה חופשית, חשוב מאוד לדעת להרגיע את עצמנו לפני כל כניסה למים העמוקים כדי להבטיח צלילה רגועה ובטוחה.

מה ההבדל בין צלילת שנורקלינג לבין צלילה חופשית?

אפשר להתבלבל ולחשוב שלקחת קורס צלילה חופשית ושנירקול הם אותו הדבר, אך למעשה יש כמה הבדלים מאוד בולטים בין השתיים!

שנירקול מאפשר לצוללים להישאר על פני המים ולנשום ואולי גם לצלול לפרקי זמן מאוד קצרים לעומקים קטנים יחסית, בצלילה חופשית אנחנו לומדים לצלול לפרקי זמן ממושכים ולעומקים רציניים, רק בעזרת נשימה אחת על פני המים לפני כניסה למים.

אפשר להגיד ששנרקול מיועד לאנשים שרוצים לתצפת על עולם המים כשהם נמצאים מעל המים תוך כדי נשימה רגועה, בזמן שצלילה חופשית מיועדת לאנשים שרוצים להעמיק במהלך הצלילה או להסתובב למשך זמן ממושך מתחת לפני המים. (בזמן עצירת נשימה ללא ציוד עזר)

האם צריך ציוד צלילה חופשית מקצועי?

בגדול לצולל חופשיות אין הרבה ציוד (חלק מהרעיון בלהיות חופשי) כל הציוד מסתכם ב: מסיכה, שנורקל, חליפה, סנפירים, חגורת משקולות ומשקולות, מערך ציפה ומחשב.

אפשר לצלול גם בלי שום ציוד מיוחד, אך עם זאת, יש מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני כל כניסה למים:

תנאי ים מסוימים יחייבו ציוד מסויים, כגון:

חליפת צלילה: במקומות מסוימים טמפרטורת המים יכולה להיות קצת נמוכה, כך שכניסה בלי חליפת צלמילה יוכל ממש לבאס לנו את הצלילה.

מסיכה: כדאי תמיד להביא איתנו מסיכת צלילה, מכמה סיבות,

*במהלך הצלילה נוכל להתמקד במשהו מסוים ועל ידי כך נוכל להעסיק את המח במשהו אחר בזמן הצלילה.

*גלים, גם אם לא נצלול עם המסיכה שלנו, כדאי ללבוש מסיכה גם על פני המים כדי למנוע כניסת מי מלח לעיניים בזמן ההפסקה על פני המים.

סנפירים: גם אם אנחנו מתאמנים על צלילה ללא סנפירים, כדאי להביא איתנו זוג סנפירים כדי לשחות בצורה קלה יותר על פני המים וכך נוכל לעשות סייפטי בצורה יעילה לבאדי שלנו.

-מערך ציפה ובאדי הם חובה בכל אימון של צלילה חופשית, כניסה ללא באדי או מערך מסודר יכול להוביל לסיבוכים מיותרים.

9 ביוני 2021 / by / in , ,
Comments

Comments are closed here.

דילוג לתוכן