פרסום עסקים בחינם, האם זה יכול לעבוד?

פרסום עסקים בחינם, האם זה יכול לעבוד?

“אני לא עשיר מספיק כדי לקנות מוצרים זולים” נהג לומר סבא. היום צצות יותר ויותר הצעות פרסום באינטרנט בחינם האם פרסום עסקים בחינם באמת מוכיח את עצמו? האם סבא צדק?

החל מ- 2017 תקציב הפרסום באינטרנט עקף את הטלוויזיוני מקור: Vox Recode

נשאלת השאלה האם יש טעם בכלל בפרסום באינטרנט, לעומת פרסום בדרכים המסורתיות כעיתונות כתובה, טלוויזיה ורדיו? על כך יכולה להעיד תנועת השוק בשנים האחרונות, כאשר בשנת 2017 תקציבי הפרסום במדיה הדיגיטלית עקפו את תקציבי הפרסום בטלוויזיה לראשונה. הפרסום במדיה המודפסת חווה ירידה רציפה ותלולה משנת 2006. על פי חוכמת ההמונים ללא ספק לפרסום באינטרנט יש ערך ועדיפות על פני האפיקים האחרים.

לאחר שברורה המגמה של פרסום באינטרנט נבחן פרסום ממומן לעומת פרסום חינמי כאשר השאיפה היא שלקוח שמחפש שירות יימצא את העסק שלנו ראשון. על מה אנחנו מדברים כאשר אנחנו אומרים פרסום ממומן? פרסום זה יכול לכלול מספר אפיקים, למשל, פרסום ממומן בגוגל (AdWords) כאשר תמורת תשלום לגוגל, בכל פעם שגולש יחפש מילות חיפוש שנקבעו מראש לגוגל, התוצאות הראשונות והאחרונות בכל דף יהיו האתר המשלם. קמפיין כזה יעלה כמה עשרות אלפי ש”ח בחודש (תלוי בצירוף המילים המבוקש) ויעילותו גבוהה בד”כ. יצוין כי תוצאות אלו יסומנו כפרסומת על ידי גוגל, וכן שקמפיין כזה לא משפיע על הפרסום האורגני כלומר אם העסק הופיע ראשון במהלך הקמפיין הוא יחזור למקומו הטבעי בסופו (פירוט בהמשך). שירות נוסף בתשלום הוא באנרים ופרסומות קופצות באתרים בעלי תנועה רבה. גם כאן בדרך כלל קובעים פרק זמן מסוים שבו הפרסומת תרוץ באתר, יעילותו תלויה בתנועה באתר ועלותו גם כאן כמה עשרות אלפי ש”ח בחודש, כתלות באתר.

פרט לאפיקי הפרסום בתשלום, יש אפיקי פרסום חינמיים. בדרך כלל מדובר באתרים האוגדים בתוכם כמות של עסקים ומאפשרים לפתוח דפי עסק ופרסומים בחינם כגון אינדקס עסקים. האם כדאי להשקיע ולפתוח דפי עסקים באתרים כאלו? ראשית ההשקעה כאמור היא אפסית אך האם יועיל לעסק פרסום חינם כזה? לשם כך יש להבין את הלוגיקה של מנועי החיפוש, ככל שיש יותר קישורים ויותר פרסום לאתר המתאים לחיפוש מסוים, גוגל מזהה אותו בקלות יתרה כאשר יבצעו חיפוש ויקפיץ אותו בתוצאות החיפוש כלפי מעלה. זהו פרסום אורגני (טבעי) וכל עוד התנאים נשמרים, העסק ישמור על מקומו בחיפוש. כמובן שכדי שכל זה יעבוד בצורה יעילה יש לוודא ראשית שכל מילות החיפוש הרלוונטיות יופיעו בפרסום של דף העסק וכן שדף העסק ימשוך את העין וייגרום לאנשים להיכנס אליו יותר. ככל שיהיו יותר כניסות לדף מסוים לאחר חיפוש, גוגל יזהה את הדף הזה כמתאים יותר לאותו חיפוש ויעלה אותו ברשימה באופן קבוע.

7 ביולי 2019 / by / in , ,
Comments

Comments are closed here.

דילוג לתוכן